De meestgestelde vragen met betrekking tot de betaling van een auto abonnement van Drive4joy

De meestgestelde vragen over de betaling van een auto abonnement van Drive4joy

0

door Bas Bisschop op 04.04.23

Laatst bijgewerkt op 02.02.24 12:28

In dit artikel presenteren we een opsomming van de meestgestelde vragen met betrekking tot de betaling van een auto abonnement van Drive4joy.

We behandelen de informatie per topic:

1. Kan ik zonder creditcard een abonnement nemen?

Op dit moment is het alleen mogelijk om een auto abonnement af te sluiten met een creditcard. Het is dus niet mogelijk om middels iDeal of automatische incasso een abonnement bij ons af te nemen.

Wij zijn aan het kijken of we in de nabije toekomst meerdere betalingsmogelijkheden kunnen toevoegen.

2. Facturatie

Voor elke automatische afschrijving wordt een factuur aangemaakt. U ontvangt de factuur per mail. Ook kunt u via 'mijn pagina' op de website al uw facturen inzien.

Voor ZZP'ers bieden wij de mogelijkheid om uw bedrijfsnaam op de factuur te vermelden. U kunt nadat u een boeking heeft gedaan contact opnemen via de chat, per mail of even bellen. Dan maken we dat in orde voor u!

3. Geen borg of aanbetaling

Anders dan bij andere aanbieders van auto abonnementen werken wij zonder borg en/of een aanbetaling. Het enige wat we in rekening brengen zijn de maandelijkse abonnementskosten. Hier zit alles in. Dus geen onvoorziene extra kosten. We hebben ervoor gekozen om het zo eenvoudig mogelijk te houden.

Wij gaan er wel vanuit dat je voorzichtig met de auto omgaat. Het is immers ook (een beetje) je eigen auto!

4. Wanneer is de eerste afschrijving?

Tijdens de boeking van de auto doen wij een check of er genoeg ruimte is op de kaart voor de eerste afschrijving. Dit is geen reservering. Wij schrijven het eerste maandbedrag pas af als we de sleutels van de auto overhandigen.

U betaalt altijd vooraf. Dit geldt ook voor de opvolgende maanden.

5. Andere automatische afschrijvingen

Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld een keer te hard rijdt en daarvoor een bekeuring krijgt. Wij krijgen deze bekeuring binnen. We zullen de bekeuring netjes per email aan u doorsturen en het boetebedrag + 15 euro administratiekosten automatisch van u rekening afschrijven.

Ook kunnen er extra kosten verbonden zijn aan bijvoorbeeld gereden schades, een vieze auto etc. Deze kosten zullen wij conform de algemene voorwaarden (https://drive4joy.nl/algemene-voorwaarden) ook automatisch doorbelasten op de creditcard.

6. Worden alle creditcards geaccepteerd?

Wij accepteren alle creditcards behalve pre-paid kaarten. De reden hiervoor is dat de creditcardmaatschappij in het geval van een pre-paid kaart vaak geen check heeft gedaan of je wel in aanmerking komt voor een creditkaart. Daarbij kunnen we de maandelijkse kosten niet afschrijven als er geen storting op de kaart is gemaakt.

Alle andere creditcards worden geaccepteerd. Dus ook Bunq, Visa en American Express!

7. Wat als ik de auto terugbreng in het midden van een maand?

Het abonnement is per maand. Niet per kalendermaand. Als u de auto krijgt op 8 juni, start de volgende maand op 8 juli. Het kan voorkomen dat u bijv. op 26 januari besluit om het abonnement op te zeggen. Er geld dan 1 maand opzegtermijn. De datum waarop u de auto gaat inleveren is 25 februari. U heeft op 8 februari betaald tot en met 7 maart.

Als u de auto terugbrengt op 25 februari maken wij een eindafrekening. De teveel betaalde dagen crediteren wij aan u. Verder kijken we of er schades op het voertuig zitten, of de auto netjes is ingeleverd en of u extra kilometers heeft gereden. Als daar kosten aan verbonden zijn incasseren we die kosten.

U krijgt hiervan een nette eind factuur per mail. Ook kunt u de factuur zien in 'mijn pagina' op de website.

8. Wat als ik een betaling mis?

U betaalt het abonnement altijd vooraf. Als u een betaling mist, zullen wij u dagelijks een herinnering sturen per mail. U kunt het openstaande bedrag dan via een betaallink voldoen.

Als het u niet lukt om binnen 7 dagen aan de betaalverplichting te voldoen, nemen we telefonisch contact op. In sommige gevallen is het mogelijk om een regeling te treffen.

Echter komt het soms ook voor dat een klant echt niet wil of kan betalen. In dat geval zetten wij de auto stil. U kunt dan niet meer verder rijden. Als u binnen 14 dagen nog steeds niet heeft betaald, zeggen we het abonnement eenzijdig op. We zullen dan via juridische stappen het geld terugvorderen.

9. Word ik BKR geregistreerd?

Bij Drive4joy word je niet geregistreerd bij het BKR. Dit betekent dat je stressloos kunt rijden, zonder dat je problemen ervaart bij het aanvragen van andere financieringen zoals bijvoorbeeld een hypotheek.

Wie voeren echter wel een kredietcheck uit in samenwerking met onze partner Experian. Lees hier meer: https://intercom.help/drive4joy-6db9069397b7/nl/articles/6361273-vindt-er-een-kredietcheck-plaats

Drive4joy gebruikt cookiesdoor dit te accepteren helpt u ons de service te verbeteren en aan te passen.