FAQ
Veelgestelde vragen
Alles wat je wilt weten over de Auto Abonnementen van Drive4joy
Algemene vragen
Het concept: Wat is een auto abonnement?
Bij een auto abonnement betaal je een vast bedrag per maand. Hiervoor krijg je toegang tot je eigen auto en ook de volgende additionele services zijn standaard inbegrepen:
- All-season banden
- Servicebeurten en reparaties
- Verzekering met een eigen risico van 500 euro per incident.
- Wegenbelasting
- Pechhulp, we staan 24/7 voor je klaar in binnen en buitenland.
- Een wagenpark van alternatieve voertuigen; na de minimale looptijd van 3 of 6 maanden kan je wisselen van auto.
- 1000, 2000 of 3000km per maand. Je mag meer rijden, dat kost 20 cent incl. btw per kilometer.
Je rijdt dus zorgenvrij. Het enige wat je zelf nog moet doen is tanken (en opladen in het geval van een elektrische auto). Opzeggen doe je een maand van tevoren. Verder gaan we er van uit dat je de auto onderhoudt alsof die van jou is. Want dat is ie natuurlijk ook (een beetje).
De 'belangrijkste' Algemene Voorwaarden
Minimale looptijd:
Een abonnement bij Drive4joy is voor minimaal 3 of 6 maanden. Er geldt hierbij een opzegtermijn van 1 maand. Dat hoeft geen kalendermaand te zijn. Als je dus bijvoorbeeld op 8 juni opzegt loopt het abonnement door tot en met 7 juli.
Het abonnement beëindigen:
Je kunt het abonnement beëindigen door op de website naar 'mijn pagina' te gaan. Hierin kun je je hele abonnement managen. Mocht je er niet uitkomen, dan kan je natuurlijk ook altijd contact opnemen via de chat, email of de telefoon.
Abonnementsvereisten:
Om het Abonnement af te kunnen sluiten, moet de gebruiker:
- Ouder zijn dan 25 jaar en een woon- en verblijfsadres in Nederland hebben
- Zich identificeren, hiervoor zal Drive4joy gebruik maken van digitale identificatie via IDIN
- Minimaal 3 jaar in het bezit zijn van een in Nederland geldig rijbewijs hebben (klasse B)
- Voldoen aan de door Drive4joy te stellen eisen van kredietwaardigheid
- De privacy- en Abonnementsvoorwaarden accepteren
- Een creditcard (VISA of MasterCard) registreren bij Drive4joy. Deze creditcard wordt gebruikt voor de betaling van alle diensten in verband met het Abonnement
- Ook de hoofdbestuurder van de auto zijn. Directe familieleden woonachtig op hetzelfde adres als de gebruiker mogen de auto gebruiken mits zij ook voldoen aan de bovenstaande vereisten, maar de abonnementsnemer is altijd verantwoordelijk
- Maximaal 1 abonnement per gebruiker.
Kilometers:
Het Abonnement kent een limiet van 12.000, 24.000 of 36000km per jaar. Dat is 1000, 2000 of 3000km per maand. Meer rijden mag, dat kost 20 cent per kilometer incl. btw. Aan het eind van het abonnement wordt de balans opgemaakt. Als er meer dan 2500 kilometer wordt gereden buiten de toegestane kilometers binnen het abonnement, zal Drive4joy deze tussentijds in rekening brengen.
Rijden in een ander land:
De door Drive4joy ter beschikking gestelde voertuigen kunnen alleen worden gebruikt binnen de Europese Unie, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein (EER), Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Het is dus niet toegestaan om het voertuig hierbuiten gebruiken. Drive4joy behoudt zich het recht voor om het gebruik buiten Nederland te beperken, indien zich bijzondere omstandigheden voordoen. Bij gebruik in het buitenland kunnen er administratiekosten in rekening worden gebracht voor alle handmatige afhandeling van tolgelden, laadkosten, parkeergelden, snelheidsboetes of andere toeslagen die in het buitenland in rekening worden gebracht, gerelateerd aan de auto.
Reizen buiten Nederland mogen niet langer dan 60 aaneengesloten dagen duren. De kosten die niet gedekt worden door Internationale pechhulp, komen voor eigen rekening.
Kijk ook naar de Algemene Voorwaarden op de website: https://drive4joy.nl/algemene-voorwaarden
Hoe werkt de levering en het inleveren van de auto?
Het is gratis om de auto zelf op te halen bij de dealer waar de auto staat. Het adres en de naam van de dealer zijn als volgt:
Nefkens Nieuwegein
Limburghaven 1, 3433 PK Nieuwegein
Telefoonnummer: 030 606 3834
Heb je daar geen tijd voor, dan doen wij het voor je. Voor €150,- kunnen wij de auto overal in Nederland laten afleveren of ophalen. Laat dit aan ons weten bij het boeken of opzeggen van je abonnement.
Let er wel op dat je altijd een geldig rijbewijs bij de hand hebt om te overleggen aan een Drive4joy medewerker. Ook zal er tijdens de sleuteloverdracht een check plaatsvinden wat betreft de status van de auto. Een extra rondje meelopen en kijken kan hierbij geen kwaad!
Is een auto abonnement makkelijk op te zeggen?
Ja! Het is heel makkelijk om je abonnement op te zeggen. Een abonnement bij Drive4joy is voor minimaal 3, 6 of 12 maanden. Hierna kan je doen wat je wilt. Je kunt het abonnement opzeggen, maar je kan ook wisselen van auto. Als je het abonnement opzegt, dan vinden we dat natuurlijk heel jammer, maar dat hoort erbij. Je hebt bij Drive4joy een opzegtermijn van 1 maand. We hopen je dan in de toekomst weer te kunnen verwelkomen als Drive4joy klant!
Checklist bij het inleveren van mijn auto
Zorg ervoor dat de auto van binnen en buiten schoon is. De standaard schoonmaakkosten zijn €50. Met een schone auto voorkom je onnodige additionele schoonmaakkosten.
Zorg voor de volgende dingen:
- Alle sleutels
- Instructie- en onderhoudsboekje
- APK formulier
- Kentekencard (indien fysiek overhandigd)
- Reservewiel (indien aanwezig)
- Slotbouten
- Mattenset
- Trekhaak en eventueel afneembare Kogel/sleutel (indien van toepassing)
- Laadkabel (indien van toepassing)
- Volle tank in het geval van een benzine auto
- Elektrische auto min 50% opgeladen
- Alle persoonlijke spullen zijn uit de auto
- Alle Hoofdsteunen en de hoedenplank
Vindt er een kredietcheck plaats?
Wij willen graag weten of een nieuwe klant de maandelijkse abonnementskosten kan betalen.
Voordat we een abonnement toekennen, dient de klant te voldoen aan de door Drive4joy inkomenseisen. Wij doen een inkomens check waarbij u wij kijken of uw maandelijkse netto inkomen minimaal 4x de maandelijkse abonnementsprijs bedraagt.
Ter verduidelijking: Dit is geen BKR-registratie. Wij zijn niet aangesloten bij het BKR. Dat hoeft ook niet omdat het abonnement slechts voor minimaal 3 maanden loopt. U kunt dus gewoon nog een hypotheek aanvragen om een huis te kopen.
Hoeveel kost een auto abonnement?
De prijs van een abonnement met Drive4joy hangt sterk af van de auto die je kiest.
Je hebt al een abonnement voor 399 euro per maand. Dat is voor een kleine stadsauto. De duurste auto die we aanbieden is verkrijgbaar vanaf 1099 euro per maand. Dit is een luxe hybride SUV.
Uiteraard hebben we ook auto's met een maandbedrag daartussenin. Voor ieder wat wils! In het maandbedrag zit alles inbegrepen wat er bij 'autobezit' komt kijken behalve: parkeerkosten, eigen risico verzekering, elektriciteit/brandstof en boetes.
Wat is het verschil tussen een auto abonnement en leasing?
Je kan een auto kopen, huren of leasen. En sinds kort kan je je ook abonneren op een auto. Dan hoor ik je denken, is een lease niet hetzelfde als een abonnement?
Het simpele antwoord daarop is: Nee.
Leasen is gebaseerd op een contract van gemiddeld 3-5 jaar. Dit betekent dat jij als klant een overeenkomst voor een lange termijn aangaat en hiermee weinig flexibiliteit hebt en meer verplichtingen.
Een abonnement bij Drive4joy is voor minimaal 3, 6 of 12 maanden. Daarna kan je het abonnement opzeggen, pauzeren of wisselen van auto. Het is dus een stuk flexibeler en je kan gebruik maken van onze hele vloot in plaats van slechts 1 auto.
Wat als ik mijn auto niet fijn vind?
Allereerst is het mogelijk om voorafgaand aan het boeken van een auto de auto te bekijken. Als dan later toch blijkt dat de door jou gekozen auto niet helemaal aan jouw behoeften voldoet, dan zijn er twee opties.
- Als je nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen zit, dan kan je de auto terugbrengen of wisselen van auto. Wij rekenen hier wel 250 euro voor omdat er ook kosten zijn gemaakt aan onze kant.
- Is de wettelijke bedenktijd al verstreken, dan kun je na de gekozen looptijd van 3, 6 of 12 maanden wisselen van auto. Dat is een groot voordeel van het auto abonnement. Als Drive4joy-abonnee kun je genieten van volledige flexibiliteit!
Kan ik mijn auto ruim van te voren boeken?
Helaas niet. Wij zijn volledig afhankelijk van het gebruik van de auto's en kunnen daarom auto's niet lang vasthouden. Elke auto heeft zijn eigen agenda, deze kan je op onze website bekijken. Gebruikelijk is dat je ongeveer 3 tot 8 dagen van te voren een auto kunt reserveren.
Soms zijn er auto's die pas over een aantal weken beschikbaar zijn. Dat zijn auto's die we toevoegen aan de vloot of auto's waar op dat moment nog een andere bestuurder in rijdt. In dat geval is het mogelijk om de auto te boeken op een datum in de toekomst, namelijk wanneer de auto ook daadwerkelijk beschikbaar is.
Een Drive4joy auto als ZZP'er
Steeds meer ZZP'ers weten ons te vinden voor een auto abonnement.
Ons auto abonnement is uitermate geschikt voor ZZP'ers.
Ons abonnement is slechts voor minimaal 3 maanden en daarmee uiterst flexibel. Het is zorgeloos en er staat altijd iemand voor u klaar. Precies de zekerheid die u als ondernemer nodig hebt!
Wij kunnen uw bedrijfsnaam uiteraard op de factuur zetten zodat u kunt profiteren van de fiscale voordelen. Stuur ons even een berichtje in de chat als u een auto heeft geboekt, dan maken we dat in orde!
Kan ik als expat ook een auto abonnement afsluiten?
Jazeker! Je hebt wel een Nederlandse bankrekening nodig om in te loggen met iDin. Ook heb je een rijbewijs nodig welke geldig is in Nederland en een Nederlands woonadres. Voor de betaling is een creditcard benodigd. Deze kan ook door een buitenlandse bank zijn uitgegeven.
Kijk hier voor onze speciale expat pagina.
Als er nog meer vragen zijn, neem contact met ons op en wij zullen je verder helpen!
Een Drive4joy auto als bedrijfsauto
Het is mogelijk om bij Drive4joy een zakelijk auto abonnement af te sluiten. Dat kan een fiscaal aantrekkelijke mogelijkheid zijn. Ook kan het een mooie flexibele toevoeging zijn op het wagenpark van uw bedrijf.
Het boekingsprocess bij een zakelijk auto abonnement werkt net iets anders dan voor particulieren klanten. Na het indienen van de aanvraag nemen wij binnen 1 werkdag contact met u op om uw wensen te bespreken. Wij doen u dan een gepast voorstel. Als u hiermee akkoord gaat, hebben wij financiële stukken nodig van uw bedrijf. De (concept)jaarcijfers in het geval van een MKB-bedrijf (BV) en een aangifte inkomstenbelasting in het geval van een Eenmanszaak.
Als alles akkoord is gaan wij over tot het ondertekenen van een overeenkomst. Hierna kunt u de auto ophalen of op locatie laten leveren.
Het gehele proces duurt ongeveer en week mits alle gevraagde informatie tijdig wordt aangeleverd.
Zie hier ook onze pagina over het zakelijke auto abonnement van Drive4joy.
Vragen over ons wagenpark
Zijn de auto's nieuw of gebruikt?
Wij hebben een mix van nieuwe en gebruikte auto's. De gebruikte auto's zijn maximaal 2 jaar oud op het moment dat we ze toevoegen aan onze vloot. We zorgen er altijd voor dat de auto’s tip top in orde zijn voordat we hem aan je meegeven. De checks en het onderhoud worden door een erkend dealer bedrijf gedaan. Ook zorgen we voor een schone binnen en buitenkant.
Het bouwjaar staat altijd aangegeven bij het model op de website!
Wat is het afwerkingsniveau van de auto's?
U kunt er vanuit gaan dat al onze auto's goed zijn uitgerust met voldoende opties.
We kiezen nooit voor de goedkoopste uitvoering. We willen namelijk dat onze bestuurders kunnen genieten van een fijne rijervaring met veel comfort.
In de producttitel staat de uitvoering genoemd. In de productomschrijving staan nog meer details. Bijvoorbeeld welke opties de auto standaard heeft en in welke kleur de auto leverbaar is.
Al onze auto's zijn automatisch geschakeld. Behalve als het er expliciet bij staat dat het om een handgeschakelde auto gaat.
Zijn de auto's handgeschakeld?
Al onze auto's zijn uitgerust met een automatische versnellingsbak, behalve als er expliciet vermeld staat dat het om een handgeschakelde auto gaat. Elektrische auto's zijn altijd automaten!
We willen onze bestuurders graag een fijne en comfortabele rijervaring bieden, vandaar dat we voor automaten hebben gekozen.
Hebben jullie auto's beschikbaar?
Ja! We zorgen dat we altijd beschikbare auto's hebben! Elke week voegen we weer nieuwe auto's aan de vloot toe!
Houd de website goed in de gaten! De website is altijd up-to-date. Hier kan je dus ook per auto vinden wat de exacte beschikbaarheid en eerst mogelijke bijbehorende leverdatum is. We hebben enkele dagen nodig om de auto te prepareren, maar we kunnen relatief snel leveren! We streven er naar dat je binnen 3 werkdagen op pad kunt!
Check het aanbod: https://drive4joy.nl/producten
Wanneer zijn de auto's leverbaar?
De website is altijd up-to-date. Hier kan je dus ook per auto vinden wat de exacte beschikbaarheid en eerst mogelijke bijbehorende leverdatum is. We hebben enkele dagen nodig om de auto te prepareren, maar we kunnen relatief snel leveren!
Als de auto op 'nu beschikbaar' staat op de website, kan je binnen 3 werkdagen op pad!
Sommige auto's zijn pas beschikbaar op een datum in de toekomst. Dat kunnen auto's zijn die nog bij een andere bestuurder zijn, of nieuwe auto's die we aan onze vloot toevoegen. Bij deze auto's kan het wat langer duren voordat je kan gaan rijden. Je kan de auto echter wel al reserveren. Wees er snel bij, want op=op!
Check de voorraad: https://drive4joy.nl/producten
Kan ik een proefrit maken?
Nee, u kunt de auto wel bekijken op locatie. Stuur ons een berichtje op nl-support@drive4joy.nl wanneer u langs wilt komen. Let er wel op dat onze locatie geen showroom heeft. Het is een uitgifte locatie. De auto's zullen dus niet spik en span zijn als u komt kijken.
Staan er logo's op de auto's?
Nee, er zitten geen extra logo's of stickers op de auto. Jij weet dat het jouw auto is en dat is het belangrijkst! Als je tevreden over Drive4joy bent, dan kun je dit natuurlijk altijd vertellen aan je vrienden.
Of laat een review achter op:
Trustpilot: https://nl.trustpilot.com/review/drive4joy.nl
Google: https://g.page/r/CaLx6qqWlAIEEAI/review
Spread the word!
Vragen tijdens het Auto Abonnement
Mijn auto heeft onderhoud nodig, wat moet ik doen?
Voor klein onderhoud bent u zelf verantwoordelijk. Hieronder vallen: het aanvullen van ruitenreiniger, antivries, olie en koelvloeistof, als dit buiten de onderhoudsbeurten nodig is. De gebruiker zal hier geen vergoeding voor ontvangen.
Voor groter onderhoud (periodiek, grote en kleine beurten) hebben wij partners die ons helpen met het onderhouden van de auto's. Geeft je auto aan dat er onderhoud nodig is dan kan je bij elke officiële merkdealer in Nederland terecht! De factuur gaat rechtstreeks naar ons, daar hoef je je geen zorgen over te maken! U kunt bij de dealer aangeven dat het om een Drive4joy auto gaat. Als de dealer de auto niet kan vinden in het ROB systeem kunt u het volgende email adres communiceren: wagenparkbeheer@stellantis-finance.com
Heb je vragen over het onderhoud, neem dan contact met ons op in de chat en we zullen je helpen! 👍
De 'belangrijkste' Verzekering Voorwaarden
Drive4joy heeft alle voertuigen all-risk verzekerd. De verzekeringspremie maakt onderdeel uit van het maandelijks abonnementsbedrag zijnde de abonnementsprijs.
De belangrijkste voorwaarden op een rijtje:
- De verzekering heeft een uitgebreide cascodekking en kent een eigen risico voor de gebruiker van € 500,00 per gebeurtenis, dit geldt ook voor bandschade. Voor ruitschade geldt dat er bij een sterretje welke door een harsbehandeling hersteld kan worden geen beroep op het eigen risico wordt gedaan. Bij ruitvervanging bent u tot maximaal €68 euro aansprakelijk.
- Het maximum verzekerd bedrag voor Wettelijke Aansprakelijkheid bedraagt € 2.500.000 per gebeurtenis.
- Als de auto gestolen wordt en/of als er schade is aan de auto, moet u dit direct aan Drive4joy of de verzekeringsmaatschappij AON (+31 (0)88-2012680 of drive4joy@aon.nl) laten weten.
- De verzekering is geldig in de Europese Unie, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein (EER), Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
Om te zien welke handelingen/gebeurtenissen zijn uitgesloten van dekking en voor een volledig overzicht van de verzekeringsvoorwaarden van Drive4joy, zie: https://drive4joy.nl/algemene-voorwaarden
Verzekerings en kentekenbewijs
Wij werken veelal met nieuwe auto's die bij een boeking voor de eerste keer worden ingezet. Zodra we de boeking binnenkrijgen, melden wij de auto aan voor de verzekering stellen we hem te naam bij het RDW.
De documenten krijgen wij vervolgens een aantal dagen later per post opgestuurd. Zodra wij de documenten hebben ontvangen sturen we u digitale kopieën toe van het kentekenbewijs en de groene kaart (verzekeringsbewijs)!
Pech, schade en vervangend vervoer
Pech en schade zijn erg vervelend en kunnen je altijd overkomen. Daarom staan wij klaar om je te helpen.
Pech
Sta je stil en kun je niet verder rijden met je auto? Bijvoorbeeld bij een niet startende auto of een lekke band? Dan kun je contact opnemen met Stellantis Financial Services Assistance, uitgevoerd door Allianz Pechhulp.
Neem contact op met +31 (0)20-8512294.
Leg aan de alarmcentrale uit wat de situatie is en vermeld hierbij jouw kenteken. Als de auto niet rijdt, is de pechcentrale verantwoordelijk voor vervangend vervoer. Vaak is dit een tijdelijke auto. Als de reparatie langer dan een week duurt, zal in veel gevallen de tijdelijke auto worden omgeruild voor een leenauto van de autogarage waar uw auto wordt gerepareerd.
Schade
Heb je schade opgelopen aan je Drive4joy auto?
1. Schade met tegenpartij
Is er bij het ongeval een tegenpartij betrokken? Vul dan direct samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier in. Dit formulier kun je in je auto vinden. Het ingevulde schadeformulier kunt u toesturen naar: drive4joy@aon.nl.
Neem contact op met onze partner AON op +31 (0)88-2012680 voor de verdere afwikkeling en reparatie van de schade. Iedere situatie is anders, dus we zullen samen kijken wat de beste oplossing is.
Als de auto niet rijdt, is de pechcentrale verantwoordelijk voor vervangend vervoer. Vaak is dit een tijdelijke auto. Als de reparatie langer dan een week duurt, zal in veel gevallen de tijdelijke auto worden omgeruild voor een leenauto van de autogarage waar uw auto wordt gerepareerd.
Rijdt de auto wel en moet de schade direct gerepareerd worden, dan kunt u de auto naar een officiële merkdealer brengen. De garage is dan verantwoordelijk voor de inzet van een vervangende auto. Geef hierbij aan dat het om een Drive4joy auto gaat. De communicatie tussen de garage en ons kan verlopen via wagenparkbeheer@stellantis-finance.com.
2. Veroorzaker schade niet bekend / Schade zelf veroorzaakt
Meld de schade direct bij AON.
Dat kan telefonisch op +31 (0)88-2012680 of per mail (drive4joy@aon.nl). AON handelt de schade verder met u af.
Als de auto niet rijdt, is de pechcentrale verantwoordelijk voor vervangend vervoer. Vaak is dit een tijdelijke auto. Als de reparatie langer dan een week duurt, zal in veel gevallen de tijdelijke auto worden omgeruild voor een leenauto van de autogarage waar uw auto wordt gerepareerd.
Rijdt de auto wel en moet de schade direct gerepareerd worden, dan kunt u de auto naar een officiële merkdealer brengen. De garage is dan verantwoordelijk voor de inzet van een vervangende auto. Geef hierbij aan dat het om een Drive4joy auto gaat. De communicatie tussen de garage en ons kan verlopen via wagenparkbeheer@stellantis-finance.com.
Wat wordt gezien als buitengewone slijtage?
Al onze auto's komen met een all-risk verzekering met een eigen risico van 500 euro per incident. Dit betekent dat je als gebruiker niet voor een torenhoge rekening komt te staan bij het inleveren van de auto. Maar dit haalt niet alle verantwoordelijkheid bij je weg. We willen graag dat alle gebruikers de auto's met respect behandelen, zoals je ook je eigen auto zou behandelen.
Om jou als gebruiker en ons als leverancier te helpen, is er een Nederlands standaard opgezet voor wat normaal en abnormale slijtage is. Dit helpt de lease en verhuur branche enorm en geeft de gebruiker een duidelijk kader waarin je je geen zorgen hoeft te maken. Normaal gebruik wordt gedefinieerd door alles wat veroorzaakt wordt door leeftijd en kilometrage.
Abnormale slijtage:
Slijtage aan de buitenzijde
Met de buitenzijde bedoelen we lak, spiegels, ruiten, lampen en dat soort dingen. De volgende punten worden gezien als abnormale slijtage:
- Duidelijk zichtbare krassen die opnieuw gespoten moeten worden en je niet kunt wegpoetsen
- Krassen die door de lak heen zijn gegaan waardoor roestvorming is ontstaan
- Ruit schade met barsten of sterren die ervoor zorgen dat het glas vervangen dient te worden
- Schade aan het glas van de verlichting zoals koplampen, knipperlichten, achterlichten of mistlichten
- Deuken die duidelijk zichtbaar zijn vanaf 1 - 1.5 meter
- Krassen en vervormingen op de bumpers worden discreet beoordeeld
Slijtage aan de binnenzijde
Met het interieur bedoelen we de stoelen en alles wat je aanraakt met je handen. De volgende punten worden gezien als abnormale slijtage:
- Gaten in het dashboard om bijvoorbeeld een mobiele telefoonhouder te bevestigen
- Breuken, scheuren of gaten in de tapijten of stoelen
- Scheuren of gaten in de panelen, bijvoorbeeld deuren en baggage ruimte panelen
- Schade aan de hemel stoffering
- Vervuiling aan de stoelen die niet op een normale manier verwijderd kan worden en vervangen zullen moeten worden
- Schade aan de gordels
- Geuren die niet door een reinigingsbeurt verwijderd kunnen worden. (Denk aan hond of sigaret lucht.)
Deze bovengenoemde schades moeten wij helaas in rekening brengen. U ontvangt van ons een schadeoverzicht met een indicatie van de reparatiekosten. De kosten binnen het eigen risico schrijven we automatisch af van de bij ons bekende creditcard.
Hoe kan ik het best mijn auto schoon houden?
Wij raden de auto bij een BOVAG aangesloten autowasstraat te laten schoonmaken
- Zoek een locatie via www.bovag.nl/zoek-bovag-bedrijf
- Neem een additionele velg-spoeling als dit niet inclusief is
- Volg te allen tijde de instructies op van de bedienden
Alles over All-season banden
Al onze auto's worden standaard uitgerust met all-season banden. Deze banden zijn voorzien van het 'sneeuwvlokje' op de wang. U kunt dus met een gerust hart naar Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk of Scandinavië toe!
Bandenwissels zijn inbegrepen in het abonnement, mits er sprake is van normale slijtage. Hiervoor kunt u terecht bij elke officiële merkdealer.
We kunnen de auto's helaas niet uitrusten met speciale winterbanden.
Zijn band en ruit schade gedekt?
Schade aan de banden van het voertuig zijn voor eigen risico van de bestuurder. Als u dus een band lek rijdt, zullen we de kosten hiervan doorbelasten tot het maximaal geldende eigen risico. Voor banden reparaties kunt u terecht bij een officiële merkdealer bij u in de buurt. Geef aan dat het om een Drive4joy auto gaat. De communicatie tussen de dealer en ons kan via wagenparkbeheer@stellantis-finance.com verlopen.
Bij voorruitschade is er geen eigen risico van toepassing als u de ruit met een harsinjectie laat repareren. Bij vervanging van de voorruit geldt wel dat we de kosten zullen doorbelasten tot maximaal €68. Voor ruit herstel of vervanging kunt u terecht op: https://dealerglass.nl/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAnfmsBhDfARIsAM7MKi3dRuIxnqvRIjkc1qsdNhUDfZeUDZQ0iN8aNxkzzAfPXDme0QTerNgaArtKEALw_wcB
Geef hierbij aan dat het om een lease auto gaat van Stellantis Financial Services. Als u de auto naar een herstelpunt brengt, kunt u daar aangeven dat het om een Drive4joy auto gaat. De communicatie tussen de hersteller en ons kan via wagenparkbeheer@stellantis-finance.com verlopen.
Ik wil een parkeervergunning aanvragen
Als u een parkeervergunning wilt aanvragen, heeft u een kentekenbewijs en een lease/abonnementsverklaring nodig. Dat kunnen wij uiteraard voor u faciliteren.
Neem contact met ons op en we maken het in orde!
Wegenbelasting
De kosten voor wegenbelasting zijn inbegrepen in de maandprijs. Alles inclusief betekent ook echt alles inclusief. Hier hoeft u zich dus geen zorgen over te maken.
Wie zorgt ervoor dat de auto een APK keuring krijgt?
Een APK keuring is pas nodig na 4 jaar. Al onze auto's zijn jonger dan 4 jaar als ze de vloot verlaten. U hoeft zich hier dus geen zorgen over te maken!
Het bandenspanning lampje brandt, wat moet ik doen? (TPWL)
TPMS is een waarneem systeem wat op de meeste moderne auto's zit. Het doel van dit systeem is om brandstof verbruik te verminderen en veiligheid te verhogen. Wanneer het lampje brandt is er geen reden tot paniek, het is slechts een waarschuwing en is makkelijk op te lossen.
Je krijgt dit lampje ook wanneer je de banden wisselt van een auto. Je moet hierna wel het systeem opnieuw laten kalibreren. Dan weet de auto dat de nieuwe waarden goed zijn en bij nieuwe banden horen.
Kan ik mijn abonnement tussentijds wijzigen?
Wijzigingen in het abonnement kunnen maximaal 14 dagen na de levering van de auto worden doorgegeven aan Drive4joy. Als u de auto wilt omruilen of het abonnement wilt opzeggen binnen de wettelijke bedenktijd, rekenen we hier 250 euro voor.
Nadat de wettelijke bedenktijd is verstreken is het niet mogelijk om het abonnement te wijzigen binnen de minimale bindende periode die is gekozen bij het aangaan van het abonnement.
Vragen over kosten en betalingen
Kan ik zonder creditcard een abonnement nemen?
Nee. We accepteren alleen boekingen die met een creditcard worden betaald. Als je in het bezit bent van een creditcard, kan je de boeking helemaal zelf online voltooien. Betalingen met een debit card, betaallink of automatische incasso zijn niet mogelijk.
Worden alle creditcards geaccepteerd?
Wij accepteren alle creditcards behalve pre-paid kaarten. De reden hiervoor is dat de creditcardmaatschappij in het geval van een pre-paid kaart vaak geen check heeft gedaan of je wel in aanmerking komt voor een creditkaart. Daarbij kunnen we de maandelijkse kosten niet afschrijven als er geen storting op de kaart is gemaakt.
Alle andere creditcards worden geaccepteerd. Dus ook Bunq, Visa en American Express!
Wanneer is de eerste afschrijving?
Tijdens de boeking van de auto doen wij een check of er genoeg ruimte is op de kaart voor de eerste afschrijving. Dit is geen reservering. Wij schrijven het eerste maandbedrag pas af als we de sleutels van de auto overhandigen.
U betaalt altijd vooraf. Dit geldt ook voor de opvolgende maanden.
Wat als ik de auto terugbreng in het midden van een maand?
Het abonnement is per maand. Niet per kalendermaand. Als u de auto krijgt op 8 juni, start de volgende maand op 8 juli. Het kan voorkomen dat u bijv. op 26 januari besluit om het abonnement op te zeggen. Er geld dan 1 maand opzegtermijn. De datum waarop u de auto gaat inleveren is 25 februari. U heeft op 8 februari betaald tot en met 7 maart.
Als u de auto terugbrengt op 25 februari maken wij een eindafrekening. De teveel betaalde dagen crediteren wij aan u. Verder kijken we of er schades op het voertuig zitten, of de auto netjes is ingeleverd en of u extra kilometers heeft gereden. Als daar kosten aan verbonden zijn incasseren we die kosten.
U krijgt hiervan een nette eind factuur per mail. Ook kunt u de factuur zien in 'mijn pagina' op de website.
Wat als ik een betaling mis?
U betaalt het abonnement altijd vooraf. Als u een betaling mist, zullen wij u dagelijks een herinnering sturen per mail. U kunt het openstaande bedrag dan via een betaallink voldoen.
Als het u niet lukt om binnen 7 dagen aan de betaalverplichting te voldoen, nemen we telefonisch contact op. In sommige gevallen is het mogelijk om een regeling te treffen.
Echter komt het soms ook voor dat een klant echt niet wil of kan betalen. In dat geval zetten wij de auto stil. U kunt dan niet meer verder rijden. Als u binnen 14 dagen nog steeds niet heeft betaald, zeggen we het abonnement eenzijdig op. We zullen dan via juridische stappen het geld terugvorderen.
Andere automatische afschrijvingen
Het kan voorkomen dat u bijvoorbeeld een keer te hard rijdt en daarvoor een bekeuring krijgt. Wij krijgen deze bekeuring binnen. We zullen de bekeuring netjes per email aan u doorsturen en het boetebedrag + 15 euro administratiekosten automatisch van u rekening afschrijven.
Ook kunnen er extra kosten verbonden zijn aan bijvoorbeeld gereden schades, een vieze auto etc. Deze kosten zullen wij conform de algemene voorwaarden (https://drive4joy.nl/algemene-voorwaarden) ook automatisch doorbelasten op de creditcard.
Word ik BKR geregistreerd?
Bij Drive4joy word je niet geregistreerd bij het BKR. Dit betekent dat je stressloos kunt rijden, zonder dat je problemen ervaart bij het aanvragen van andere financieringen zoals bijvoorbeeld een hypotheek.
We voeren echter wel een inkomens check uit. Uw netto maandelijkse inkomen dient minimaal 4x de maandelijkse abonnementsprijs te bedragen.
Geen borg of aanbetaling
Anders dan bij andere aanbieders van auto abonnementen werken wij zonder borg en/of een aanbetaling. Het enige wat we in rekening brengen zijn de maandelijkse abonnementskosten. Hier zit alles in. Dus geen onvoorziene extra kosten. We hebben ervoor gekozen om het zo eenvoudig mogelijk te houden.
Wij gaan er wel vanuit dat je voorzichtig met de auto omgaat. Het is immers ook (een beetje) je eigen auto!
Facturatie
Voor elke automatische afschrijving wordt een factuur aangemaakt. U ontvangt de factuur per mail. Ook kunt u via 'mijn pagina' op de website al uw facturen inzien.
Voor ZZP'ers bieden wij de mogelijkheid om uw bedrijfsnaam op de factuur te vermelden. U kunt nadat u een boeking heeft gedaan contact opnemen via de chat, per mail of even bellen. Dan maken we dat in orde voor u!